sâmbătă, 21 martie 2015

Taxa auto de mediu

     Locuind de peste 4 decenii aici în poluarea din  Ploieşti, am fost întotdeauna de acord cu măsurile de protecţia mediului, fiindcă am considerat că oraşul meu merită mult mai multă atenţie şi grijă pentru aerul pe care-l respirăm. Ploieştiul este singurul oraş din Europa înconjurat de nu mai puţin de 4 (PATRU) rafinării: Astra, Brazi, Luk Oil şi Vega, asta chiar dacă de ceva ani de zile, instalaţiile de producţie de la Rafinăria Astra se află "în conservare", producţia ei fiind redusă la limită.
 


     Poate că din această cauză nu am fost niciodată împotriva taxei auto de mediu.Totuşi foarte multă lume are probleme cu calcularea taxei auto de mediu şi asta deoarece criteriile şi procentele după care se face acest calcul sunt foarte multe şi diferite de la un autovehicul la altul. Ştiu este foarte uşor să ne plângem că suntem săraci şi nu avem bani, dar dacă ne punem pe socotit mai ieftin v-om ieşi dând bani pe taxa auto de mediu, decât să dăm bani ca să ne reparăm sănătatea. Poate nu ar fi rău introducerea unor indicatoare rutiere de protecţia mediului, iar şoferii şi proprietarii de maşini ecofriendly să fie trataţi şi taxaţi preferenţial şi să vedeţi dumneavoastră cum toţi se vor alătura acestei taxe fără să crâcnească. Toată lumea a criticat distrugerea industriei româneşti, dar eu nu, fiindcă la noi în Ploieşti au dispărut 3 mari poluatori (Turnătoria Flacăra, Turnătoria Feroemail şi Rafinăria Astra), iar Dero şi Luk Oil au fost retehnologizate şi sunt permanent monitorizate de către Agenţia de Protecţia Mediului. De aceea această postare o dedic cu cea mai mare dragoste tuturor acelor care fumul maşinilor, zgomotul urban şi gazele rafinăriilor, le-au făcut şi le face rău afectându-le grav sănătatea.
      Ştiu vor fi mulţi contestatari (chiar îmi doresc acest lucru), care vor spune că nu am dreptate dar citându-l pe Ion Raţiu, voi spune şi eu: "Democraţia înseamnă să ai dreptul să nu fi de acord cu mine !". Aşa că nu vă sfiiţi să vă spuneţi propria părere şi opinie, deoarece pe acest blog nu se cenzurează NICIO opinie exprimată în termeni civilizaţi şi la subiect !!!

Un comentariu:

  1. Ai avut mare dreptate...cea mai mare tampenie a fost eliminarea timbrului de mediu...

    RăspundețiȘtergere